בדיקת רישוי שנתי (טסט)

הנה שוב הגיע מועד חידוש רישיון הרכב…

כולנו מכירים את זה – קצת פקקים בדרך למכון הטסטים, ממהרים לסיים עם זה ולנסוע לעבודה לשגרה הקבועה. לעיתים נדרשים תיקונים, ואז זמן נוסף מתבזבז לו… אנחנו ב'דינמומטר' מבינים את הקושי שמביא איתו יום חידוש רישיון הרכב (טסט), לכן פעלנו בכמה מישורים כדי להקל עליכם ולקצר את תהליך ההמתנה למינימום האפשרי.

– אנו מפעילים מספר מסלולי רישוי שפועלים במקביל במרבית שעות היום.

– אנו מעסיקים בוחני רכב מקצועיים ומנוסים.

– עמדות הבדיקה שלנו מצויידות במכשור החדיש והמהיר ביותר.

– אנו מטפחים את תודעת השירות של אנשי הצוות שלנו.

– המנהל המקצועי במכון זמין עבורכם לכל שאלה.

– לרשותכם שירות 'טסט עד הבית', שבמסגרתו נציגי חברת 'שילוג' אוספים מכם את הרכב, מעבירים אותו את הבדיקה באחד מהסניפים שלנו, ומחזירים אותו אליכם – עד לבית או למקום העבודה!

 

מגיעים אלינו? אל תשכחו להביא…

הבדיקה השנתית לרכב שלכם יכולה להתבצע רק בהצגת המסמכים הנדרשים על פי חוק.
בדקו שכל הדרוש לכם נמצא בידכם לפני היציאה למכון הבדיקה, וחסכו לעצמכם זמן וכאב ראש.

– רישיון רכב לאחר תשלום (ניתן לשלם באתר משרד התחבורה, בשיחת טלפון למספר 5678* ובסניפי הדואר).

– תעודת ביטוח חובה בתוקף, ובה חותמת המעידה על תשלום

– תעודה מזהה של בעל הרכב. במקרה של מיופה כח, יש לצייד את מיופה הכוח בייפוי כח חתום מטעם בעל הרכב, בתעודה מזהה של מיופה הכח ובתעודה מזהה של בעל הרכב. במקרה שהרכב רשום על שם תאגיד, יש להצטייד בייפוי כח חתום בחותמת מטעם התאגיד.

 

מגיעים עם רכב שגילו מעל 15 שנים?

– בעל רכב שגילו 15 עד 19 שנים חייב להציג 'אישור בלמים' ממוסך מורשה.

– במקרה שהרכב בן 19 שנים ומעלה, חייב בעל הרכב להציג 'אישור רכב מיושן' ממוסך מורשה.

– מחזיקים ברכב אספנות? קראו כאן על הגדרות החוק הנוגעות לרכבכם.

אישורים אלו נדרשים על פי חוק, ולא ניתן לחדש את רישיון הרכב בלעדיהם. 

 

שירות ללא תחרות, באחריות!

לנו ממש לא משנה לאיזה סניף 'דינמומטר' תגיעו – רעננה, תל אביב או ירושלים… בכל אחד מהם תמצאו את אנשי הצוות המומחים שלנו, מוכנים לתת שירות אדיב ומקצועי. אנחנו יודעים שהם הטובים ביותר כי הלקוחות שלנו חוזרים אלינו מדי שנה, פשוט כי הם מרגישים נוח, מרגישים בבית. 

דעו כי כל הבוחנים שלנו מוסמכים מטעם משרד התחבורה, לאחר שסיימו קורס בוחנים ועמדו בבחינות ההסמכה.

 

וזה לא הכל!

המחשוב החדיש שלנו מאפשר לכם לקבל דוח מודפס ובו תוצאות הבדיקה המלאות, כך שתוכלו לדעת באופן מיידי מה תקין ברכבכם, מה עליכם לתקן ולמה. 

עברתם את הטסט! אנו נעדכן את משרד הרישוי שהרכב תקין וזאת ללא צורך בהתערבות מצדכם.

 

איך אפשר לחסוך בעלויות הרישוי השנתי?

כולנו רוצים לחסוך בהוצאות, ואף אחד לא נהנה להוציא סכומי כסף גדולים כשמגיע הזמן לחדש את רישיון הרכב… יחד עם זאת, התנהלות נכונה תאפשר לכם לחסוך בעלויות, בזמן, ובכאב ראש.

 

לנוחיותכם, ריכזנו כאן כמה טיפים שיעזרו לכם בחיסכון בהוצאות הרכב:

– טפלו בזמן! רבים דוחים את הטיפול שנדרש לרכבם, מתוך כוונה לעשות אותו כשיגיע זמן הבדיקה השנתית. אם מדובר בתקופת זמן קצרה יחסית, ניתן לעשות זאת ללא חשש, אך אם מדובר על משך זמן ארוך יותר, מצב זה של דחיית הטיפול הנדרש לרכב עלול להוביל להחמרה, ולהוצאות גדולות יותר ובלתי צפויות. הגיע זמן הטיפול ברכב? דאגו להשקיע בו את הנדרש וחסכו מעצמכם את הסיכון שבדחייה/בהזנחה. 

– השלימו את הציוד החסר לפני הבדיקה עצמה – מכירים את ציוד החובה? מגבה רכב (ג'ק), אפוד זוהר, גלגל רזרבי, פח אשפה קטן ומשולש אזהרה. פריטים אלו הכרחיים לבדיקה, ואם אחד מהם חסר, אתם עלולים להיכשל ולהידרש לבזבז זמן נוסף על רכישת הפריט החסר ותשלום אגרת טסט נוספת. בכל אחד מסניפי 'דינמומטר' תוכלו לרכוש את הפריטים האלו במחירים הוגנים, וגם לקבל סיוע מנציג 'דינמומטר' במקום.

– בדקו את מערכת התאורה – הגעתם אלינו לבדיקה השנתית? מצוין. עצרו רגע לפני הגשת המסמכים ובדקו: האם פנסי האיתות עובדים באופן תקין? אורות חנייה, תאורת לוחית רישוי, מנורת נסיעה לאחור, אורות נסיעה ואורות גבוהים עובדים כפי שצריך? אם נשרפה נורה, פשוט בקשו מנציג ההתקנות שלנו להחליפה לפני הבדיקה עצמה. אתם משלמים על הנורה בלבד, ההתקנה/ההחלפה עלינו.

– צמיגים – לפני הכל, כאן מדובר בבטיחות שלכם ושל הנוסעים הנוספים ברכב. צמיגים תקינים הם בבחינת סעיף שעליו מתעכבים יותר במהלך הבדיקה, מאחר שחשוב לוודא שהם לא בלויים מדי, או סדוקים. הסתכלו ובחנו היטב את כל הצמיגים ברכב, הכניסו אצבע לחריצים ובדקו אם עמוקים מספיק. צמיג משופשף מדי ובלוי לא מספק אחיזה טובה בכביש ומומלץ להחליפו בהקדם האפשרי. 

– מגבים – המגבים יבשים או סדוקים? הם לא יבצעו את מלאכתם בשעת הצורך, וככל הנראה יובילו להכשלת הרכב בבדיקה. געו בהם וראו אם הם מצריכים החלפה. לא יודעים איך לגשת לזה? בקשו מנציג 'דינמומטר' שלנו לבצע את הבדיקה, ובמקרה הצורך החליפו את המגבים אצלנו, לפני הכניסה לבדיקה בפועל.

– לוחית רישוי – במקרה שהמספרים על לוחית הרישוי דהויים או לא קריאים, ובמקרה שלוחית הרישוי עקומה – אתם עלולים להיכשל בבדיקה. בדקו זאת בהגעה אלינו ובקשו מנציג 'דינמומטר' להחליפה אם יש בזה צורך.

– בלמים – בלמים שאינם תקינים מהווים סכנת חיים ואין להקל ראש בטיפול בהם! אנו ממליצים לבדוק את הבלמים במוסך, וכמובן לוודא שאורות הבלימה פועלים באופן תקין. מצאתם תקלה? טפלו בה במהירות ואל תדחו זאת. מעבר לחיסכון הכספי שכרוך בבדיקה חוזרת, כך תוכלו ליצור לעצמכם גם 'שקט', בידיעה שאתם נוסעים ברכב בעל בלמים תקינים.

– זיהום אוויר – לרוב, רכבים ישנים נכשלים בסעיף זה, אך גם רכבים חדישים יותר יכולים להיפסל עקב תקלה במערכת הפליטה, או במנוע עצמו. בקשו מהמוסך שלכם תוסף המנקה את המנוע ממשקעים וממזהמים, ודאגו לשטיפה של המנוע לפני ההגעה לבדיקה. 

 

בדיקת רישוי שנתי – למה זה חשוב?

ובכן, החוק במדינת ישראל מחייב זאת.
על פי חוק, כל רכב מחויב בבדיקת תקינות/כשירות מדי שנה. חידוש הרישוי כרוך בתשלום אגרת הרישוי, ובבדיקה של הרכב עצמו, באחד ממכוני הבדיקה המורשים הפזורים בישראל. נסיעה ברכב שלא עבר את הבדיקה השנתית היא מנוגדת לחוק, ועלולה להוביל לקנסות, צבירת נקודות, ואף לשלילת רישיון אוטומטית.
כמו בכל כלל, ישנם חריגים שיוצאים מהכלל, לדוגמה – רכבים חדשים (העונים על דרישות החוק) פטורים מביצוע הבדיקה השנתית ב-3 השנים הראשונות (אך לא פטורים מתשלום האגרה). להרחבה בנושא זה היכנסו לאתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

 

אנו מקווים שהמידע בדף זה יסייע לכם בחיסכון זמן,
ומוכנים לסייע לכם בכל שאלה או התייעצות.
ליצירת קשר אתם מוזמנים לעבור לדפי ההתקשרות: 

סניף דינמומטר תל אביב

סניף דינמומטר רעננה

סניף דינמומטר ירושלים