מהו הדבר החשוב שכדאי לעשות לפני רכישת מכונית?

מצאתם רכב, הגעתם לפגישה, ראיתם והתרשמתם מהנראות הטובה והתנה של הרכב. נראה כי אין עליו שריטות או מקום יבשות, כמו גם כל הדלתות נסגרות באופן תקין וללא רווחים מיותרים. אבל לפני שאתם מעברים את הכסף, חשוב לערוך בדיקת רכב מעמיקה יותר הכוללת גם הסתכלות על הפן הטכני והמכני של הרכב. אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת באופן עצמאי, גשו אל דינמומטר, מכון מוסמך להערכה ובדיקת רכבים לפני קניה, שישמחו לעזור לכך בכך.

כל השלבים של בדיקה מכנית

בדיקת ICE- בדוק את המנוע. אם במהלך בדיקת רכב רואים כתמים, נוזלים, עיוות גוף הרכב או היעדר כיסוי פלסטיק (על המכוניות שבהן הוא צריך להיות), המכונית הייתה יכולה להיות מעורבת בתאונה. אם המנוע, להיפך, נקי, סרבו לקניה! יש בעיה במנוע שהמוכר מנסה להסתיר.

בדיקה מתחת למכסה המנוע- הפעילו את המכונית או בקשו מהבעלים לעשות זאת. ההתנעה אמורה להתחיל ללא בעיות ולעבוד בצורה חלקה, ללא דפיקות מיותרות ורעשים מוזרים. אם עבור מנוע דיזל שקשוק הוא הנורמה, אז עבור מנוע בנזין זה לא.

בדיקת סוללה- בדקו את הסוללה. לכלוך על המגעים יפריע לפעולת המגעים, מסופים מחומצנים (מסופים עם ציפוי), לא צריכים להיות סדקים ושקעים עליה שכן האלקטרוליט עלול לדלוף.

בדיקת מצב השמנים ומערכת ההצתה ברכב

לפני שאתם עורכים בדיקת רכב באופן עצמאי ובודקים את השמן בתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, ודאו כי לרכב בו אתם מעוניינים יש מקל מדידה מיוחד מתחת למכסה המנוע. הסיבה לדאגה היא הצבע. אם השמן הופך לחום או שחור, זה מצביע על כך שהגיע הזמן להחליף אותו או שחלקי תיבת ההילוכים שחוקים מאוד. גם מפלס השמן צריך להיות נכון. יש שני סימנים על המקל: למדידה כשהמנוע כבוי והמנוע פועל.

כמו כן, גם הערכת מערכת ההצתה חשובה במיוחד. אם אתם שומעים פעולה לא אחידה של הצילינדרים, משהו קופץ בצינור, או שאתם רואים שהמנוע מתחמם יתר על המידה, יש לבדוק את הנושא לעומק בעזרת איש מקצוע. אם אתם מחפשים מקום שתוכלו לסמוך עליו לביצוע בדיקת הרכב שלכם, דינמומטר הוא הכתובת עבורכם!