מכוני רישום רעננה

לעולם אל תרכשו רכב ללא ביצוע בדיקה מקיפה באחד מתוך מכוני רישום רעננה מורשים. אולם והכי חשוב, העברת הבדיקה במכון תקנה לכם תעודת ביטוח אם אי פעם תגלו פגמים או תקלות. המכון של דינמומטר מחויב לערוך בדיקה מוסמכת ומהימנה. גם המוכר נהנה מהסדר זה שכן הוא זה שמדווח למרכז על מצבו המכני והקוסמטי הכולל של הרכב. עם זאת, יתרון זה מעורר חששות לגבי התלות בממצאי מרכז הבדיקות.

ממה מורכב הדוח המלא של מכוני רישום רעננה?

כאשר אתם פונים אל מכוני רישום רעננה לצורך ביצוע בדיקת רכב לפני רכישה, בסוף הבדיקה תקבלו ליד דוח שמטרתו היא להציג בפניכם את מצב הרכב וחלקיו בצורה רחבה ככל האפשר. הדוח מציג את התוצאות של כל הבדיקות שנערכות במהלך הבדיקה, כמו, בדיקת מנוע, בדיקת שמנים ונוזלי רכב, בדיקת השלדה של הכרב, בדיקות פנים וחוץ, בלמים, אורות ומראות ועוד. אתם יכולים לקבל דוח מלא בהערות, אבל חשוב שאיש מקצוע מיומן ייתן לכם הסבר מלא על התוצאות, כי לא תמיד כל הערה שמצוינת בדוח צריכה לגרום לדאגה. אבל בשום פנים ואופן אסור להסתפק בהסבר מעורפל כמו "רעשים פנימיים במנוע" ללא חקירה נוספת.

רוב תוצאות הדוח מסוכמות בפשטות בסעיפים המתאימים. החלק על תיבת ההילוכים האוטומטית ראוי לתשומת לב נוספת. יש לזכור כי העלויות הכרוכות בתיקון תיבת הילוכים אוטומטית גבוהות מאלה הכרוכות בתיקון מנוע!

אילו תוצאות של הדוח משפיעות על ערך הרכב?

כאשר אתם מגיעים לחלק המתאר את השלדה של הרכב, זה הזמן לגלות אם ועד כמה נגרם נזק למכונית בתאונה. יש לסווג את הליקויים כ"ליקויים בעלי משמעות גבוהה" או "ליקויים בעלי משמעות נמוכה", על פי הנחיות משרד התחבורה, כדי לקל על הבנת ושל הקונה הפוטנציאלי, ולאפשר לו להחליט האם להתקדם עם הרכישה או לא.

מצד שני, פגמים קלים כמו שריטות ושקעים במתכת לא משפיעים הרבה על הערך, לכן לא תמיד צריך להתרגש מהם, אבל הם בהחלט יכולים לשמש כקלף מיקוח על מכיר הרכב.  נכון שזה מאתגר לקבוע מחיר הוגן עבור הרכב, אבל זה בהחלט אפשרי אם דוח מפורט של אחת מתוך מכוני רישום רעננה. להזמנת תור לבדיקת רכב צרו קשר עם דינמומטר עכשיו.