איך מתבצע כיוון פרונט רעננה?

בעוד שהמונח "כיוון פרונט" הוא מונח כללי יותר ומתייחס באופן עקרוני לצירים הקדמיים של רכב, למרות שלעתים משתמשים בו גם בהקשר של כיוון הצירים האחוריים. כיוון פרונט רעננה כמו גם כיוון גלגל הם מונחים הידועים לפעמים גם ככיוון זווית הציר. הכוונה היא לטיפול תחזוקה מתוכנן, הנדרש בנסיבות שונות. מטרת הטיפול היא לוודא שהצמיג "פוגש" את הכביש בזווית הנכונה, כפי שנקבע על ידי יצרן הרכב. כדי לבצע בדיקת כיוון פרונט גשו עם הרכב שלכם למכון דינמומטר, והם ישמחו לערוך לרכב שלכם בדיקה יסודית.

מה הוא כיוון פרונט רעננה?

לרכב מספר זוויות מתכווננות בסיסיות, שכל אחת מהן חייבת להיבדק ולהתאים בהתאם:

  • ישנה זווית הנוצרת בין הגלגל הנוטה כלפי חוץ או לפניו של הרכב ובין קו אנכי ב-90 מעלות למשטח הנהיגה כפי שהוא נראה מלפנים.
  • זווית נוספת נוצרת על ידי הטיית מתלי הרכב לאחור או קדימה ובין קו אנכי ב-90 מעלות למשטח הנהיגה.
  • Toe-in/toe-in הוא היחס שנוצר בין המרחק לקדמת הגלגלים לבין המרחק ביניהם מאחור.
  • בנוסף, ישנן מספר זוויות משניות הניתנות להתאמה, כגון זווית הדחף וזווית הצד.

למה כדאי לעשות כיוון פרונט?

כיוון פרונט רעננה הוא בעיקר עניין בטיחותי. כאשר צמיג אחד או יותר של מכונית "פוגש" את הכביש בזווית לא אופטימלית, זה אומר ששטח המגע של הצמיג עם הכביש יקטן, והלחץ על חלקים שונים של הצמיג לא יקטן. כתוצאה מכך הדבר ישפיע על ביצועי הצמיג – מרחקי בלימה ארוכים יותר, אחיזה מופחתת ולעיתים המכונית "תמשוך" ימינה או שמאלה, דבר שעלול להיות מסוכן, בעיקר בפניות חדות.

בנוסף, חיי הצמיג יצטמצמו עקב בלאי לא אחיד, למשל החלק הפנימי של הסוליה יתבלה מהר יותר מהחלק הפנימי, מה שאומר שיהיה צורך להחליף צמיגים מוקדם מהנדרש אם הבלאי היה אחיד. התנגדות הגלגול, שהיא ה"כוח" של הצמיג בסיבובים, תהיה גדולה יותר וכתוצאה מכך תפגע נוחות הנסיעה, צריכת הדלק תגדל וכתוצאה מכך פליטת מזהמים שיפגעו באיכות סביבה. אם אינכם רוצים להגיע לבלאי כה מסוכן של הרכב והגלגלים, צרו קשר עם דינמומטר, והגיעו לבדיקת פרונט עוד היום!